tiistai 12. helmikuuta 2013

Karkkia?


Ihmettelin miksi kiloklubi joka päivä valittaa, että syön liikaa herkkuja? Tämän purkin vetoisuus on 125 g ja tämä on nyt sitten se mun joka päiväinen herkkuni. Okei onhan siinä luontaisesti sokeria luumussa ja sitten mukana on sitä kummaa tapiokatärkkelystä.

Mä en ole löytänyt hyvää korvaajaa rahkan mausteeksi, joten olen tällä nyt mennyt. Marjat voi olla, mutta niihin kaipaisi vähän makeutta taas. Kait niihinkin tottuisi.

Mutta siis tämä herkkua? Samaa kategoriaa kuin pullat, jäätelöt ja karkit? Ehkei nyt sentään kuitenkaan. Onko tämä nyt sitä ns. täysin turhaa syömistä? No ehkä sitten... Ilmankin pärjäisi ja parempaan vois vaihtaa. Mutta mielestäni vähän liioiteltua, että tä ois täysin herkuksi luokiteltava.

3 kommenttia:

  1. Minä opettelin sokeroimattoman rahkan syöntiin ananaksen kanssa, ananasmehu on tarpeeksi makeaa sinällään, se peittää rahkan ominaismakua parhaiten. Toki myös rahkoissa on eroja, vaikka itse en olekaan joka lajia maistellut ja vertaillut. Ananaksesta kiloklubikaan ei huomauttele mitään ja nyt rahka menee melkein minkä kanssa vaan, maku ei haittaa enää ollenkaan. PS. Vanhasta profiilinpohjasta johtuen olen lukijana Ruusana vaikka kommentit tulevat Lyijypallolta. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, toi ananas oisikin rahkan kanssa hyvää. Tuolla sokeripommi kirjassa vaan sanottiin, että sokeririippuvaisen kannattaisi luopua säilykehedelmistä. En mä nyt niin tiukasti näitä ohjeita seuraa, mutta tässä alkuun koitan pari kolme viikkoa olla ihan ilman sokeria. Mutta sen jälkeen vois ottaa ananakset kehiin. Vaikka en mä kyllä tuota luumua nyt kovin paljon pahempana pidäkään. On kiloklubi sitten mitä mieltä tahansa ;)

      Poista
    2. Ja kivaa, ensimmäinen jäsen mulla =)!

      Poista